Educating for Individual Freedom and Democratic Citizenship: In Unity and Diversity There Is Strength

Document Type : Original Article

Author

President and Christopher H. Browne Distinguished Professor of Political Science and Professor of Communication, University of Pennsylvania, USA

Abstract

This article addresses contentious questions concerning individual freedom and democratic citizenship education in the contemporary circumstances of multiculturalism. It suggests that educating children for civic equality is an ambitious aim for any democracy and not one that can ever be realized once and for all. It provides evidence that multicultural conditions can challenge the very aim of educating children for civic equality. It explains that democracies are variously multicultural and the varieties of groups make a difference in the kind of education and the progress toward civic equality that can realistically be expected at any time.

Keywords


Article Title [Persian]

آموزش برای آزادی فردی و شهروندی دموکراتیک: قوت در وحدت و کثرت است.

Author [Persian]

  • امی گاتمن
پرزدنت و استاد علوم سیاسی و ارتباطات دانشگاه پنسیلوانیا، آمریکا
Abstract [Persian]

این مقاله به مسائل مناقشه‌آمیز در باب تعلیم آزادی فردی و شهروندی دموکراتیک در شرایط چندفرهنگی معاصر می‌پردازد. در این نوشته پیشنهاد شده است که آموزش کودکان برای برابری مدنی یک هدف بلندهمت برای هر دموکراسی است نه فقط برای یک [کشور و یک] دموکراسی که بتواند آن را یکبار برای همیشه محقق سازد. این مقاله شواهدی بر این ادعا فراهم می‌کند که شرایط چندفرهنگی می‌تواند هدف واقعی ِ آموزِش برابری مدنی به کودکان را با چالش مواجه کند؛ همچنین، توضیح می‌دهد که دموکراسی‌ها به طور مختلفی چندفرهنگی هستند و گروه‌های مختلف باعث ایجاد گوناگونی در نوع تعلیم و پیشرفت به سمت برابری مدنی می‌شود که می‌تواند به‌طور واقع‌گرایانه‌ای در هر زمان مورد انتظار باشد.

Keywords [Persian]

  • آموزش شهروندی
  • آزادی فردی
  • چندفرهنگ گرایی
  • برابری مدنی
  • دموکراسی
Alexander Stille. (1998). “The Betrayal of History”. The New York Review of Books.
Amy Gutmann. (1999). Democratic Education. Princeton: Princeton University Press.
Anna Elisabetta Galeotti. (November 1993). “Citizenship and Equality: The Place for Toleration,” Political Theory 21.
Aziza Y. al‐Hibri. (1999). “Is Western Patriarchal Feminism Good for Third World/Minority Women?” in Is Multiculturalism Bad for Women? Ed. Joshua Cohen, Matthew Howard, & Martha C. Nussbaum. Princeton: Princeton University Press.
Charles Taylor. (1994). “The Politics of Recognition,” in Multiculturalism: Examining the Politics of Recognition. Amy Gutmann (ed.). Princeton: Princeton University Press.
David O. Sears, Jim Sidanius, & Lawrence Bobo (eds.). (2000). Racialized Politics: The Debate about Racism in America. Chicago: University of Chicago Press.
Donald R. Kinder and Lynn M. Sanders. (1996). Divided by Color: Racial Politics and Democratic Ideals. Chicago: University of Chicago Press.
 Joseph Raz & Avishai Margalit. (1994). “National Self‐Determination,” in Ethics in the Public Domain: Essays in the Morality of Law and Politics, by Joseph Raz. New York: Oxford University Press.
Joshua Cohen, Matthew Howard & Martha C. Nussbaum. (1999). Is Multiculturalism Bad for Women? Princeton: Princeton University Press.
New York Times, November 12, 1989 & December 3, 1989.
Susan Mendus. (1989). Toleration and the Limits of Liberalism. London: Macmillan.
http://mathforum.org/alejandre/mathfair/about.html.
http://www.kidlink.org/KIDPROJ/MCC/
http:// jeffconet.jeffco.k12.co.us/passport/index.html.