اترک، حسین. (1392). وظیفهگرایی اخلاقی کانت. تهران، انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
امیرکبیری، علیرضا؛ داروئیان، سهیلا. (1390). «برداشتهای اخلاق حرفهای مدیران درکسب وکارهای کوچک و متوسط». اخلاق در علوم و فناوری، ۶(۱)، 85-94.
ایزدی، حمید؛ حمیدیان پور، فخریه. (1399). «بررسی تأثیر ادراک مصرفکنندگان نسبت به اخلاق خردهفروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند (مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)». نشریه علمی راهبردهای بازرگانی، 15 (11): 146-163.
بابایی اهری، مهدی. (1381). اخلاق در کسب و کار. کمال مدیریت (1).
پیرایش، رضا. (1390). «لزوم رعایت اخلاق در کار و حرفه». تأملات فلسفی، 2(6)، 159-177.
تقی زاده، هوشنگ؛ غلامرضا، سلطانی فسقندیس. (۱۳۹۰). «تأثیر اخلاق کسب و کار بر مسوولیت اجتماعی بنگاه». فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، ۵ (۳): 94-104.
تولایی، روح الله. (۱۳۸۸). «عوامل تأثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در سازمان». نشریه توسعه سازمانی پلیس، ۶ (۴): 45-66.
ثابت، عباس؛ توکلی، عبدالله؛ رازقی، سعید. (1397). «تحلیل متغیرهای سازمانی مرتبط با رفتار اخلاقی کارکنان». اخلاق در علوم و فناوری، ۱۳ (۲): 89-98.
جوکار، بابک؛ علی پور درویش، زهرا؛ یزدانی، حمیدرضا؛ میرسپاسی، ناصر. (1398). «آیندهنگاری کرامت منابع انسانی در سازمانهای دولتی: مطالعه موردی». فرایند مدیریت و توسعه، ۳۲ (۳): 49-70.
خوراکیان، علیرضا؛ جهانگیر، مصطفی؛ نیکخواه فرخانی، زهرا؛ محمدی شهرودی، حامد. (1396). «تحلیل عوامل مؤثر بر رفتار اخلاقی کارکنان». اخلاق در علوم و فناوری، ۱۲(۲): 24-35.
خوشدل مفیدی، مراد؛ باقرزاده، محمدرضا؛ حلاجیان، ابراهیم؛ مهرآرا، اسداله (1398). «رابطه مدل مدیریت استعداد با اخلاق حرفهای کارکنان گمرک ایران». اخلاق در علوم و فناوری، ۱۴(5): 190-194.
درخشانمهر، آرش؛ جبارزاده کنگرلوئی، سعید؛ بحری ثالث، جمال؛ قلاوندی حسن. (1398). «تحلیل روابط مولفههای اخلاق حرفهای، رهبری اخلاقی، مسئولیتهای اجتماعی با عملکرد حسابرسان مستقل». دانش حسابرسی، ۱۹ (۷۶): 195-230.
درخشیده، حامد؛ رضاییدولتآبادی، حسین. (1392). «تحلیل نقش راهبردی رفتار اخلاقی کارکنان بر رابطه میان عدالت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان (مورد مطالعه: هتلهای سه، چهار و پنج ستاره در شهر تهران)». فرایند مدیریت و توسعه. ۲۶ (۳): 97-114.
فروزنده دهکردی، لطف الله؛ کیارزم، آمنه. (1394). «شناسایی و سطحبندی عوامل مؤثر بر نهادینهسازی اخلاق در سازمانهای دولتی با استفاده از مدل ISM». پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، ۵(۳): 125-152.
رفیعی بلداجی، حمیده؛ ملکی، حسن؛ خورسندی طاسکوه، علی. (1398). «شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی از دیدگاه اساتید و دانشجویان». مدیریت در دانشگاه اسلامی، 8(17): 103-120.
رمضانی، قباد؛ محمدی، عادل؛ سلیمی، جمال؛ تبیانیان، حمید. (1395). «ارتباط بین اخلاق حرفهای و سلامت اداری کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی». مجله پژوهش سلامت، ۲ (۲): 99-107.
کیا، علی اصغر؛ ساپی، عبدالمنان. (1398). «جایگاه اصول و ارزشهای اخلاق حرفهای در تبلیغات تجاری». فصلنامه علوم خبری، 8 (29): 137-155.
سعید پور، کاظم . (1389). اخلاق اداری. تهران، انتشارات جمال.
شفیع پور، سیده فاطمه؛ زارع زیدی، علیرضا؛ متانی، مهرداد. (۱۳۹۶). «نقش اخلاق حرفهای مدیران در موفقیت سازمانها». مطالعات کاربردی در علوم مدیریت و توسعه، ۲(۵): 38-48.
شیبانی، پرویز؛ جوکار، نجف؛ جعفری، سید محمدمهدی. (1398). «طبقهبندی مفاهیم اخلاقی در شاهنامه فردوسی». اخلاق در علوم و فناوری. ۱۴ (2): 37-44.
طاهری عطار، غزاله؛ پوراحمدی، معین؛ هراتی، مسعود. (1398). «تحلیل اثر اخلاق حرفهای بر عملکرد شغلی و اعتماد سازمانی با میانجیگری جو اخلاقی». پژوهش نامه مدیریت تحول، 11 (1): 27-56.
عبدالهی، بیژن؛ کریمیان، حیدر؛ نامداری پژمان، مهدی. (۱۳۹۳). «ارتباط تعهد سازمانی و معنویت در محیط کار با رفتار اخلاقی». فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، ۹ (۴): 1-11.
عبدل آبادی، علی اکبر؛ بیات، علی؛ محمدیان عمرانی، طاهره. (1400). «موانع روان شناختی معرفتی اخلاقی زیستن از نگاه امام علی، علیه السّلام». تأملات اخلاقی، 2 (4): 7-26.
غیاثی، غلامرضا. (1392). «شاخصهای تقدیم اهم ّبر مهم در تزاحمهای اخلاقی». معرفت اخلاقی، 4 (1): 5-18.
قراملکی، احد. (1393). «اخلاق حرفهای». فصلنامه اقتصادی و روانشناسی، 1-15.
قرآن کریم.
قربانپور، احمد؛ رجبپور، ابراهیم؛ حسینی اقبال، عزیزه. (1400). «شناسایی و تحلیل اهمیت توانمندسازهای بازیوار با کاربست رویکرد سوارا فازی». فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی، 9(شماره 3 (پیاپی 35))، 29-44.
قربانی زاده، وجه الله؛ کریمیان، مریم. (۱۳۸۸). «عوامل درون سازمانی مؤثر بر اخلاق کاری کارکنان». پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، ۱ (۴): 45-67.
مطهری، مرتضی. (1392). فلسفه اخلاق. انتشارات صدرا.
میرمحمدتبار، سیداحمد؛ مجدی، علیاکبر؛ سهرابی، مریم. (1396). «فراتحلیل عوامل مؤثر بر اخلاق سازمانی». راهبرد فرهنگ، 10 (37): 187-211.
میراحمدی، صادق. (1400). «فضیلتهای اخلاقی و زندگی خوب در عصر کرونا ویروس (کووید- 19)». تأملات اخلاقی، 2 (4): 53-74.
یادگاری، رضا؛ رحمانی، کمال الدین؛ مدرس خیابانی، فرزین. (1397). «بررسی رابطه اخلاق کار اسلامی با تعهد سازمانی کارکنان و تأثیر آن بر ابعاد عملکردی خوشه های صنعتی». پژوهشهای اخلاقی، 34 (9): 315-330.
Atrak. Hossein. (1392). Kant's Ethical Deontology. Tehran: Islamic Sciences and Culture Academi.
Adekoya, A. C., Oboh, C. S., & Oyewumi, O. R. (2020). “Accountant’s perception of the factors influencing auditors' ethical behaviour in Nigeria”. Heliyon, 6(6), e04271.
Ali, M. M., Azam, N. I. M., & Ghani, E. K. (2019). “The Effect of Transparency, Competency and Religiosity on Public Officers¡¯ Ethical Behaviour”. International Journal of Financial Research, 10(3), 181-193.
Al Halbusi, H., Williams, K. A., Ramayah, T., Aldieri, L., & Vinci, C. P. (2020). “Linking ethical leadership and ethical climate to employees' ethical behavior: the moderating role of person–organization fit”. Personnel Review.
Astrachan, J. H., Binz Astrachan, C., Campopiano, G., & Baù, M. (2020). “Values, spirituality and religion: Family business and the roots of sustainable ethical behavior”. Journal of Business Ethics, 163(4), 637-645.
Behera, R. K., Bala, P. K., Rana, N. P., & Kizgin, H. (2022). “Cognitive computing based ethical principles for improving organisational reputation: A B2B digital marketing perspective”. Journal of Business Research, 141, 685-701.
Fatima, Z. (2020). “Exploring the organizational factors affecting salesforce ethical behavior: a review-based article”. Asian journal of business ethics, 9(1), 29-45.
Gamarra, M. P., & Girotto, M. (2022). “Ethical behavior in leadership: A bibliometric review of the last three decades”. Ethics & Behavior, 32(2), 124-146.
Halbusi, H. A., Ismail, M. N., & Omar, S. B. (2021). ‘Ethical leadership and employee ethical behaviour: exploring dual-mediation paths of ethical climate and organisational justice: empirical study on Iraqi organisations”. International Journal of Business Governance and Ethics, 15(3), 303-325.
Iglesias, O., Markovic, S., Bagherzadeh, M., & Singh, J. J. (2020). “Co-creation: A key link between corporate social responsibility, customer trust, and customer loyalty”. Journal of Business Ethics, 163(1), 151-166.
Jamaludin, N. L., & Mehon, P. (2020). “The role of big 5 personality traits in determining ethical behaviour for hospitality industry employees in Malaysia”. International Journal of Service Management and Sustainability (IJSMS), 5(1), 1-24.
Kaptein, M. (2020). Ethical Climate and Ethical Culture. Encyclopedia of Business and Professional EthicsPublisher: Springer.
Keršuliene, V., Zavadskas, E. K., & Turskis, Z. (2010). “Selection of rational dispute resolution method by applying new step‐wise weight assessment ratio analysis (SWARA)”. Journal of business economics and management, 11(2), 243-258.
Kumar, A. (2020). ‘The basic principles and components of Business ethics”. International Journal Of Advance Research And Innovative Ideas In Education 6 (3): 1891-1895.
Linz, S. J., & Chu, Y. W. L. (2013). “Work ethic in formerly socialist economies” Journal of Economic Psychology, 39, 185-203.
Lupuleac, Z. L., Lupuleac, S., & Rusu, C. (2012). “Changing ethical behavior in times of economic crisis in organizations”. Procedia Economics and Finance, 3, 921-927.
Mir, U. R., Hassan, S. S., Hassan, S. M., & Khalid, A. (2020). “Exploring the Role of Organizational Spirituality in Improving Employee’s Ethical Behavior and Performance”. Pakistan Journal of Social Sciences (PJSS), 40(2), 1033-1042.
Rabie, M. O., & Malek, M. A. (2020). ‘Ethical Leadership and Employee Ethical Behavior: A Moderated Mediation Mechanisms”. SEISENSE Journal of Management, 3(2), 73-88.
Román, S., & Munuera, J. L. (2005). “Determinants and consequences of ethical behaviour: an empirical study of salespeople”. European Journal of Marketing.
Roszkowska, P., & Melé, D. (2021). “Organizational factors in the individual ethical behaviour. The notion of the organizational moral structure”. Humanistic Management Journal, 6(2), 187-209.
Schwepker Jr, C. H., & Good, D. J. (2007). “Sales management’s influence on employment and training in developing an ethical sales force”. Journal of Personal Selling & Sales Management, 27(4), 325-339.
Suriyaprakash, C., & Stephan, C. (2022). “A Qualitative Study on the Factors Contributing to Organizational Ethical Behaviour of Medical Representatives”. International journal of economic perspectives, 16(2), 83-98.
Van der Walt, F., & Steyn, P. (2019). “Workplace spirituality and the ethical behaviour of project managers”. SA Journal of Industrial Psychology, 45(1), 1-9.
Yamin, M. A. Y. (2020). “The relationship between right ethical behavior perspective, demographic factors, and best ethical performance”. International Review of Management and Marketing, 10(1), 27.
Yatich, H. K., & Musebe, R. (2017). “Assessment of ethical behaviour on organizational performance”. African Journal of Business Management, 11(1), 12-16.