قرآن کریم.
ابن بابویه قمی، ابو جعفر علی بن محمد (شیخ صدوق). (1400ق). امالی. بیروت: اعلمی، چاپ پنجم.
ابن منظور، محمد بن مکرم.(1414ق). لسان العرب. بیروت: دار صادر، چاپ سوم.
آمدی، عبد الواحد.(1366). تصنیف غررالحکم و دررالکلم. قم: دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ سوم.
بلخی، مولانا جلال الدین محمد.(1375). مثنوی و معنوی. تهران: نشر پژوهش، چاپ اول.
بلخی، مولانا جلال الدین محمد.(1389). کلیات شمس تبریزی. تصحیح بدیع الزمان فروزانفر. تهران: امیرکبیر، چاپ چهارم.
بولتون، رابرت.(1393). روانشناسی روابط انسانی( مهارتای مردمی). ترجمه حمید رضا سهرابی و افسانه حیاتروشنایی. تهران: انتشارات رشد، چاپ هفتم.
سارتر، ژان پل. (1387). مردههای بیکفن و دفن، خلوتگاه، ترجمه آذر صدیق. تهران: انتشارات جامی. چاپ اول.
شریفرضی، محمد بن حسین. (بیتا). نهج البلاغه. تصحیح صبحی صالح. قم: دارالهجرة.
شوشتری، محمد تقی. (1410ق). قاموس الرجال. قم: نشر اسلامی، چاپ ششم.
طباطبایی، محمد حسین.(1417). المیزان فی تفسیر قرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم.
فرامرز قراملکی، احد. (1391). نظریههای اخلاقی محمد بن زکریای رازی. تهران: پزوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ اول.
فرامرز قراملکی؛ علی اکبر ناسخیان. (1395). قدرت انگاره. تهران: نشر مجنون، چاپ اول.
فرامرزقراملکی، احد؛ محمدعلی مشایخیپور. (1396). اخلاق در پرتو سخنان امام علی(ع): دفتر اول خودشناسی. تهران: انتشارات بنیاد نهج البلاغه، چاپ اول.
قربانی، هاشم.(1388). «معنای زندگی از دیدگاه ویکتور فرانکل». تاملات فلسفی ، 1 (3): 35-57 .
مجلسی، محمد باقر. (1400ق). بحارالانوار. تهران: دار صادر، چاپ سوم.
محسنیانراد، مهدی. (1392). ارتباط شناسی: ارتباط انسانی(میانفردی، گروهی، جمعی). تهران: انتشارات سروش، چاپ چهاردهم.
نبوی، زهره السادات و دیگران. (1393). «رویکرد مسئلهمحور در تفسیر حیاتِ طیبه در آیه 92 نحل». مطالعاتِ تفسیری، 5 (20): 35-50.