ابراهیمینیا، علی. (1398). «چند وچون روش تحقیق آمیخته». همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی.
باقری، خسرو. (1377). مبانی و شیوههای تربیت اخلاقی: نقد تطبیقی علـم اخـلاق و روانشناسـی معاصـر. تهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی.
دلفان بیرانوند، آرزو و رشید، خسرو. (1401). «ساخت، اعتباریابی، رواسازی، و هنجاریابی مقیاس رفتاراخلاقی در میان نوجوانان». فصلنامه آموزش و پرورش متعالی. (در حال انتشار).
رجبپور، ابراهیم؛ حمیدیانپور، فخریه؛ حسینی اقبال، عزیزه و ستایش منش، پریسا. (1401). «شناسایی و تحلیل اهمیت عوامل کلیدی رفتار اخلاقی کارکنان با بکارگیری رویکرد سوارا فازی». فصلنامه تأملات اخلاقی، 2 (10): 69- 92.
شعبانی، زهرا. (1391). فرا تحلیل تحول اخلاقی در تحقیقات انجام شده طی سالهای 1365- 1388. پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، 27، 42- 81.
شهرزادی، لیلا؛ باب الحوائجی، فهیمه و اشرفی ریزی، حسن. (1391). «تحلیل هزینه- سودمندی: شاخصی برای ارزیابی اقتصادی کتابخانهها و مراکز اطلاع رسانی». مدیریت اطلاعات سلامت، 10 (2): 1- 18.
قدوسی، فائزه؛ موسویپور، نعمت اله و فقهی، علیرضا. (1396). «پدیدارشناسی؛ رویکردی نوین در فهم برنامة درسی». فصلنامه نوآوریهای آمـوزشـی، 16(62): 127- 146.
کدیور، پروین. (1376). «بررسی نقش استدلالهای اخلاقی و نحوهی تعامل معلم در رشد اخلاقی دانشآموزان». پژوهشکده تعلیم و تربیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
گلریز، حسن. (1380). فرهنگ توصیفی اصطلاحات پول، بانکداری و مالیه بینالمللی: انگلیسی – فارسی. انتشارات: فرهنگ معاصر.
لطف آبادی، حسین. (1384). «نقد نظریههای رشد اخلاقی پیاژه و کلبرگ و بندورا و ارائه الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانشآموزان ایران». نوآوریهای آموزشی، 4 (11): 79- 106.
محمدی منفرد، بهروز. (1401). «تحلیل انتقادی طبیعتگرائی اخلاقی مورد نظر فلانگان». فصلنامه تأملات اخلاقی، 3 (11): 27- 46.
نمازی، حمیدرضا. (1390). «مبانی فلسفی سود و زیان در پژوهشهای پزشکی». مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، ویژه نامه اخلاق در پژوهش، 5 (1و2): 51-61.
یعقوبی، ابوالقاسم و عبدالهی مقدم، مریم. (1395). «بررسی رابطه استدلال اخلاقی و رفتاراخلاقی با میانجیگری نظریه شناخت اجتماعی در نوجوانان». روانشناسی مدرسه، 5 (2): 182- 167.
Bandura, A. (1999). Social Cognitive Theory of Personality. The Coherence of Personality: Social-Cognitive Bases of Consistency, Variability, and Organization, 185-241.
Bennis, W. M., Medin, D. L., & Bartels, D. M. (2010). The Costs and Benefits of Calculation and Moral Rules. Perspectives on Psychological Science, 5(2), 187-202.
Bentham, J. (2000). An Introduction to the Principles of Morals and Legislation.
Batches. Kitchener: Batoche Books
Blasi, A. (1980). Bridging moral cognition and moral action: A critical review of the literature. Psychological Bulletin, 88, 1-45.
Bruggbman, L.E., & Hart, J.K. (1996). Cheating, Lying and Moral reasoning by religious and secular high school students. Journal of Educational Research, 89:340-344.
Cheng, C. (2014). The predictive effects of self-esteem, moral self, and moral reasoning on delinquent behaviors of Hong Kong young people. International Journal of Criminology and Sociology, 3, 133-145.
Clark, V. L. P., Creswell, J. W., Green, D. O. N., & Shope, R. J. (2008). Mixing quantitative and qualitative approaches. Handbook of emergent methods, 363.
Cohen, B. H. (2008). Explaining Psychological Statistics. John Wiley & Sons.
Colby, A., & Damon, W. (1992). Some do care: Contemporary lives of moral commitment. New York: Free Press.
Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Second Edition, And Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Dewey, J. (1985). Democracy and Education (1916). The middle works, 9, 4-58.
Donner, W. (1998). Mill's Utilitarianism, in: The Cambridge Companion to Mill, Edited by: John Skorupski, Cambridge University Press.
Eilertson, C.F. (2010). Felt Moral Obligation: An Alternative Foundation for Moral Behavior. Unpublished doctoral dissertation. Brigham Young University.
Freud, S. (1950). Totem and Taboo. New York: Norton
Frimer, J. A. Schaefer, N. K. & Oakes, H. (2014). Moral actor, selfish agent. Journal
of Personality and Social Psychology, 106(5), 790-802.
Gilligan, C. (1993). In A Different Voice: Psychological theory and women’s development. Harvard University Press.
Grady, M. P. (1998). Qualitative and action research: A practitioner handbook. Phi Delta Kappa International.
Graham, J. Nosek, B. A. Haidt, J. Iyer, R. Koleva, S. & Ditto, P. H. (2011). Mapping the moral domain. Journal of Personality and Social Psychology, 101(2), 366- 385
Green, S. B. (1991). How many subjects does it take to do a regression analysis? Multivariate behavioral research, 26(3), 499-510.
Greene, J. D. (2015). Moral Tribes: Emotion, Reason, and the Gap between us and Them. New York: The Penguin Press.p, 422.
Haidt, J. & Kesebir, S. (2010). Morality. In S. T. Fiske, D. T. Gilbert & G. Lindzey
(Eds.), Handbook of Social Psychology (Vol. 5, pp. 797-832). New York: Wiley.
Hardy, S. A., Carlo, G. (2005). Identity as a Source of moral motivation. Human Development, 48, 232–256.
Hester, N., & Gray, K. (2020). The moral psychology of race less, genderless strangers. Perspectives on Psychological Science, 15(2), 216-230.
Hume D. A. (1998). Treatise of Human Nature. Seldy- Biggi LA (Ed). The Clarendon, p. 100-10.
Husserl, E. (1964). The Idea of Phenomenology, TR. The Hague, the Netherlands: Nijhoff.
Janoff-Bulman, R. & Carnes, N. C. (2013). Surveying the Moral Landscape: Moral Motives and Group-Based Moralities. Personality and Social Psychology
Review, 173, 219-236.
Kohlberg, L. (1969). Stage and sequence: The cognitive-developmental approach to socialization. Handbook of socialization theory and research, 347, 480. In D. A. Goslin (Ed.), Handbook of socialization theory and research.
Koten Kortenkamp, K.V., Moore, C.F. (2001). Egocentrism and anthropocentrism: moral reasoning about ecological commons dilemmas. J Envir Psycho. 21: 261-72.
Lesko, N. (2012). A cultural construction of adolescence. Edited by Michael W. Apple, University of Wisconsin–Madison. Second edition. Taylor & Francis group, NewYork and London.
Lowry, R., Peterson, M. (2011). Cost-Benefit Analysis and non-Utilitarian Ethics. Politics, Philosophy & Economics 11(3) 258–279. DOI: 10.1177/1470594X11416767.
Piaget, J. (1932). The Moral Judgement of the Child. New York: Harcourt.
Porter, TM. (1995). Trust in Numbers. The Pursuit of Objectivity in Science and Public Life. Princeton: Princeton University Press.
Rai, T. S. & Fiske, A. P. (2011). Moral psychology is relationship regulation: Moral
motives for unity, hierarchy, equality, and proportionality. Psychological
Review, 118(1): 57-75.
Rai, T. S., & Holyoak, K. J. (2013). Exposure to moral relativism compromises moral behavior. Journal of Experimental Social Psychology, 49(6), 995-1001.
Rest, J. (1986). Moral development: Advances in research and theory, New Yourk
Santrock, J. W. (2014). Adolescence fiftenth edition. Published by McGraw-Hill Education, 2 Penn Plaza, New York, NY 10121. Printed in the United States of America.
Scholl, J. A., Mederer, H. L., & Scholl, R. W. (2016). Motivating ethical behavior. Global encyclopedia of public administration, public policy, and governance. Cham: Springer. DOI: 10.1007/978-3-319-31816-5_2368-1.
Skinner, B. F. (1971). Operant conditioning. The encyclopedia of education, 7, 29-33.
Solomon, Robert C. (2005), On Ethics and Living Well, Austin: University of Texas.
Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research, First Edition, Sage Publication Inc.
Treviño, L. K., Weaver, G. R., Reynolds, S. J. (2006). Behavioral Ethics in Organizations: A Review. Journal of Management, 32 (6), DOI: 10.1177/0149206306294258.
Treviño, L. K., Youngblood, S. A. (1990). Bad apples in bad barrels: A causal analysis of ethical decision making behavior. Journal of Applied Psychology, 75(4): 447-476.
Van Manen, M. (1990). Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy New York, State University of New York Press.
Vygotsky, L. S. (1962). The Development of Scientific Concepts in Childhood.
Weber, J., Gillespie, J. (1998). Differences in ethical beliefs, intentions, and behaviors. Business and Society, 37(4): 447-467.