اترک، حسین. (1399). «پیوند اخلاق فلسفی و دینی در الذریعة راغب اصفهانی». تأملات اخلاقی، 1 (1): 103-133.
آرام، علیرضا و گراوندی، بهاره. (1400). «متافیزیک فاصله و چالش اخلاقی آن در نظریه هنری برشت». تأملات اخلاقی، 2 (4): 75-92.
استراوس، انسلم و کربین، جولیت. (1990). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه افشار، ابراهیم. (1391). تهران: نشر نی.
اسلامیان، زهرا (1401). طراحی برنامه درسی مبتنیبر تفاوتهای فردی و تدوین راهبردهای یاددهی-یادگیری درس دین و زندگی مبتنی بر آن. رساله دکتری دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، چاپنشده.
الیساورمراد، جین (2012). یادگیری انسان (نظریهها و کاربرد)؛ ویراست ششم. ترجمه سیدمحمدی، یحیی (1392). نشر ارسباران.
امینیزدی، سیدامیر و نیکخواه، پروانه (1390). نقش آگاهی محاورهای بر عملکرد کودکان در تکالیف تئوری ذهن. نشریه پژوهشهای روانشناختی، 14(27): 79-100.
ایجی، الهام و سلیمانی، نادر (1396). پیشبینی سواد رسانهای دانشآموزان براساس هوش اجتماعی و سرمایه اجتماعی آنان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 11(4): 25-37.
برخورداری، رمضان؛ مدنی، سیدهادی (1395). «تحلیل محتوای کیفی قصههای صمد بهرنگی بهمنظور بررسی امکان استخراج مضامین تربیتیانتقادی». خانواده و پژوهش، 13 (1): 93-116.
جمالی،هاجر و پناهی، مهین (1400). «بررسی روش تربیتی الگویی در مثنویهای عطار با توجه به نظریه یادگیری شناختی- اجتماعی آلبرت بندورا». پژوهشنامه عرفان، 12 (24): 43-68.
حامدی، فرهاد (1400). «بررسی رمان «همنوایی شبانه ارکستر چوبها» براساس نظریه یادگیری شناختی-اجتماعی آلبرت بندورا». مجله ادبیات فارسی، 17 (28): 1-8.
حسننیا، سمیه و شمشیری، بابک (1398). بررسی تطبیقی فرایندهای یادگیری مشاهدهای بندورا در قرآن. نشریه رویش روانشناسی، 8(36): 167-174.
رحمانی، عبدالرزاق و جعفری، شهلا (1400). «بررسی رابطه بین دو هوش (کلامی زبانی و منطقی ریاضی) و فهم قواعد زبان عربی (نمونه مورد مطالعه: دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه هرمزگان)». الجمعیة العلمیة الایرانیة للغة العربیة و آدابها، فصلیه علمیة محکمة، 17(61): 91-116.
سعیدیرضوانی، محمود (1400). تقلیلگرایی در تربیت و پیچیدگی امر جنسی: چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی. انتشارات پژوهشگاه حوزهودانشگاه.
سعیدیرضوانی، محمود و بینقی، تقی (1380). «تأملی در باب تناسب نظام آموزش و پرورش رسمی با تربیت دینی». نشر تربیت اسلامی، تربیت اسلامی ویژه آسیبشناسی تربیت دینی، کتاب ششم.
سعیدیرضوانی، محمود و غلامی، فاطمه. (1400). «زیستنامه شهدا و لایههای ذهنی مخاطبان: ربایشها، رانشها، رویشها». فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 29 (53): 123-164.
سعیدیرضوانی، محمود؛ غلامی، فاطمه و محبی، محمدمهدی. (1400). «رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد». دوفصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 9 (17): 233-264.
سلطانی، فاطمه (1400). «بررسی کارکرد تعلیمی فانتزی در داستانهای کودکان و نوجوانان». پژوهشنامه ادبیات تعلیمی، 13(49)، 41-69.
طالبی، بهنام و کریمی، فاطمه (1399). «تبیینی بر ادراک دختران دانشآموز از نحوه حجاب در مدارسی که چادر در آنها اجباری است». فصلنامه زن و جامعه، 11 (1): 111-128.
فکور ثقیه، امیرمحمد؛ قویهیکل، مهدی و ایلانی، ریحانه (1399). «بررسی تأثیر نیاز مصرفکنندگان به منحصربه فرد بودن، بر رفتار خرید آنها به وسیله خودابرازی و خودنمایی». فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 10(39): 17-36.
عابدیجعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 5(2): 151-198.
عباسزاده، محمد (1391). «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی». جامعهشناسی کاربردی، 23(45): 19-34.
عظیمی، حسین؛ رحیمزاده، مهسا و ناصری، مسعود. (1399). «بررسی تأثیرپذیری موفقیت مسیر شغلی عینی و ذهنی از اخلاق حرفهای اسلامی». فصلنامه تأملات اخلاقی، 1 (1): 155-178.
علوی، سیدحمیدرضا؛ حاجغلامرضایی، مهناز (1391). «روششناسی آموزش ارزشهای اخلاقی و دینی». اسلام و پژوهشهای تربیتی، 4(2)، 107-132.
کرسول، جان دبلیو. (2009). «طرح تحقیق در علوم انسانی و اجتماعی». ترجمه سعدیپور، اسماعیل. تهران: نشر دوران.
کریمی، فاطمه و طالبی، بهنام (1400). «جستاری بر تجارب زیسته دانشآموزان از حدود حجاب اسلامی».
فصلنامه خانواده و پژوهش، 18(1): 137-150.
کشتیآرای، نرگس؛ فتحیواجارگاه، کوروش؛ زیمیتات، کرایگ و فروغی، احمدعلی (1388). «طراحی الگوی برنامه درسی تجربه شده مبتنیبر رویکرد پدیدارشناسی و اعتبارسنجی آن در گروههای پزشکی». مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9 (21): 55-67.
کیانی، حسین و میرقادری، بشریسادات. (1391). «القیم التربویة ودورها فی قصص الأطفال دراسة فی قصص کامل الکیلانی». بحوث فی اللغة العربیة و آدابها. 4 (6): 103-113.
معنوی، زینبسادات و طاهری، مسلم (1400). «خودنمایی زنان در فضای مجازی بهمثابه یک آسیب اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن». نشریه مطالعات اسلامی آسیبهای اجتماعی، 3(5): 189-206.
مقدم، غلامعلی و صدریفر، نبیالله (1400). «نقش تربیتی جلوهگری متقابل زوجین براساس روایات در استحکام خانواده و تأثیر آن بر سبک زندگی در عصر جدید». نشریه آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث، 7 (13): 187-200.
موسوی، سیدرضا (1395). «زمینههای شخصیتی جلوهنمایی بانوان از منظر قرآن و حدیث». نشریه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 8(15): 111-133.
میراحمدی، صادق. (1400). «بررسی اهمیت فضایل فکری در آموزش و چگونگی اکتساب آنها». فصلنامه تأملات اخلاقی، 2(2): 62-78.
نوری، علی و محسنیتبریزی، علیرضا (1395). تبیین جامعهشناختی عوامل مؤثر بر مدیریت بدن با تأکید بر خودنمایی (مورد مطالعه: مردان شهر تهران). نشریه بررسی مسائل اجتماعی ایران، 7(2): 29-53.
هاشمی، فرح؛ امینیزدی، سیدامیر و کارشکی، حسین (1395). «نقش تئوری ذهن و همدلی در پیشبینی مشکلات رفتاری-هیجانی دانشآموزان خانوادههای طلاق و عادی». مجله پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 6 (1): 24-43.
Kiger, Michelle E & Varpio, Lara. (2020). Thematic Analysis of Qualitative Data: AMEE Guide No. 131. Medical Teacher, 42(8):846-854/ doi: 10.1080/0142159X.2020.1755030.
Lewis, John Allen. (2009). Redefining Qualitative Methods: Elievability in the Fifth Moment. International Journal of Qualitative Methods. Vol. 8 No. 2: 1-14.
Moser, Albine & Korstjens, Irene. (2018). Series: Practical Guidance to Qualitative Research. Part 3: Sampling, Data Collection and Analysis. Eur J Gen Pract. 24(1): 9–18.
Tenny, Steven; Brannan, Grace D.; Brannan, Janelle M. & Sharts-Hopko, Nancy C. (2021). Qualitative Study. StatPearls Publishing, Treasure Island. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29262162/