Āshtiyānī. Jalāl al-Dīn. (1370 SH). Sharḥ Mogaddame Qayṣarī (Exposition of introduction of Qayṣarī). Qom Tablight Islami Publications. [In Persian]
Abu Turabi, Ahmed (1383). The methodology of transcendental wisdom. Philosophical knowledge, Sh., 4:27-62. [In Persian]
Asadi, Mohammad Reza &Badrkhani Golam Reza. (1398 SH), Investigating the Low Growth Factors of Practical Wisdom in Islamic Philosophy from Ibn Sina to Mulla Sadra, Theological-Doctrinal Reserch, 33(9): 7-28. [In Persian]
Kbari, Fathali (1380 SH). Different Views about Supreme Wisdom. Journal of the Faculty of Literature, University of Isfahan, Vol. 24-25, pp. 24-49.[In Persian]
Akbarian, Reza and Emami Naini, Mohsen. (1390 SH). Examining Mulla Sadra's Innovations in Practical Wisdom and Its Results on Human Dignity. Hakat and Philosophy, Volume 7(28), pp. 116-140. [In Persian]
Haeri Yazdi, Mahdi (1361 SH), explorations of practical reason. Tehran: Institute of Cultural Studies and Research. [In Persian]
Razizadeh, Seyyed Ali and Khademi, Ainullah (1392 SH). The evolution and transformation of the soul in the light of creation to moral teachings. Philosophical Meditations, Vol. 11:41-72. [In Persian]
Zabihi, Mohammad (1397 SH). Practical wisdom from the point of view of three Muslim philosophers, Farabi, Ibn Sina and Mulla Sadra, Tehran: Samit. [In Persian]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim, (1981), Al-Ḥikmat al-Mutaʿāliya fī l-Asfār al-Arbaʿat al-ʿAqliyya. Beirut: Dar Ihyaʾ al-Turath al-ʿArabi. [In Arabic].
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim. (1381 SH). Si Rasāʾil-i Falsafī. Tehran: sadra Islamic philosophy institute.
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim (1363a SH). Al-Mashāʿir. Henry Corbin (ed. and Researcher). Tehran: Ṭahurī. [Arabic]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim. (1346 SH). Al-Shawahed al-Rabubiyyah. Jalal al-Din Āshtiānī (ed.), Mashhad, Mashhad University.
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim, (1340 SH), Kasr Aṣnām al-Jahiliyyah. Tehran: Tehran University. [Arabic]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim. (1361 SH), Al-Arshiyyah. Research by Gholamhossein Ahani, Tehran: Molly.
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim) .1420 A.H.), Al-Arshiyyah. Correction and suspension: Faten Muhammad Khalil Al-Lubun Fouladkar, Beirut: Al-Tarikh Al-Arabi Foundation, first edition. [Arabic]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim, (1363b SH), Mofatih al-Ghayb. Tehran: Ministry of Culture and Higher Education, Islamic Society of Hikmat and Philosophy of Iran, Institute of Cultural Studies and Research. [Arabic]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim, (1362 SH), Majmūʿa Rasāʾil Falsafī. Jalal al-Din Āshtiānī (ed.), Qom: Tablighte howze elmiye (the Islamic Propaganda Office of Qom Seminary). [Arabic]
Sadr al-Din Shirazi, Muhammad bin Ibrahim. (1377 SH). Resale Hudothe ‘Ālam. Translated by Mohammad Khajawi, Tehran, Muli. [In Persian]
Suhrawardī, Shahāb al-Dīn Yaḥyā. (1388 SH). Majmu‘a Muṣannafāt, Mujallad Awwal, Kitāb alMashāri‘ wa-l-Muṭāraḥāt (Collected Work, First Volume, The Book of Paths and Conversations). Edited by Seyyed and Henry Corbin. Tehran: Institute for Cultural Studies and Research. [Arabic]
Sharif, Mohammad Mian (1389 SH). History of Islamic Philosophy. Tehran: University Press. [In Persian]
Fazeli Seyed Ahmad. (1399 SH). The Essence and Origins of Action in Mullā Sadrā’s Philosophy of Action. Ethical Reflections, Summer, Vol.1, No.2, pp. 109- 126 [In Persian].
Carbon, Henry (1369 SH). Iranian Philosophy, Comparative Philosophy. Translated by Javad Tabatabai, Tehran: TOS Publications [In Persian].
Carbon, Henry (1370 SH): History of Islamic Philosophy, Vol. 2, translated by Javad Tabatabai, Tehran: Kavir Publications [In Persian].
Seyyed Mehdi Mirhadi (1397 SH). Philosophy of Action in Transcendental Wisdom. Modern Wisdom, Vol. 26, pp. 29-44 [In Persian].
Nasr Seyyed Hossein. (2006). Islamic Philosophy from Its Origin to the Present. University of New York Press.
Nasr, Seyyed Hossein, Liman, Oliver. (1383 SH). History of Islamic Philosophy, collective translation of philosophy professors, Tehran: Hikmat [In Persian].
----------------------------------------------------------------------------------
آشتیانی، سید جلالالدین. (1370). شرح مقدمه قیصری. قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
ابوترابی، احمد. (1383). روششناسی حکمت متعالیه. معرفت فلسفی، ش4:27-62
سدی، محمد رضا و بدرخانی، غلامرضا. (1398). «بررسی عوامل کم رونقی حکمت عملی در فلسفه ی اسلامی از ابنسینا تا ملاصدرا». پژوهش های اعتقادی کلامی، دوره ۹، ش پیاپی 33، صص 7-27.
اکبری، فتحعلی. (1380). «دیدگاههای مختلف درباره حکمت متعالیه». نشریه دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان، ش 24-25، صص24-45.
اکبریان، رضا و امامی نائینی، محسن. (1390). «بررسی ابداعات ملاصدرا در حکمت عملی و نتایج آن بر شأن آدمی». حکمت و فلسفه، دوره 7، ش 28،صص116-140.
حائری یزدی، مهدی. (1361)، کاوشهای عقل عملی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
رضیزاده، سید علی و خادمی، عین الله. (1392). «تکامل و صیرورت نفس در پرتو تخلق به آموزه های اخلاقی».تاملات فلسفی، ش11:41-72.
ذبیحی، محمد. (1397). حکمت عملی از دیدگاه سه فیلسوف مسلمان، فارابی، ابنسینا و ملاصدرا. تهران: سمت.
سهروردی، شهاب الدّین یحیی. (1388). مجموعه مصنّفات شیخ اشراق. مجلّد اوّل و دوم، به تصحیح و مقدّمه هانری کربن و دیگران، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
شریف، محمدمیان. (1389).تاریخ فلسفه اسلامی، تهران: نشر دانشگاهی.
صدرالدین شیرازی، محمد بن ابراهیم. (1981م). الحکمة المتعالیة فی الاسفار الاربعه، بیروت: داراحیاء التراث العربی.
_____________. (1420 ق). العرشیة، تصحیح و تعلیق: فاتن محمد خلیل اللبون فولادکار. بیروت: مؤسسة التاریخ العربی، چاپ اوّل.
_____________. (1340).کسر اصنام الجاهلیة. تصحیح و تحقیق محمدتقی دانشپژوه، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
_____________. (1381). رسالۀ سه اصل. تصحیح و مقدّمۀ سید حسین نصر، تهران: بنیاد حکمت صدرا.
_____________. (1346). شواهدالربوبیه.تصحیح و مقدمه سید جلالالدین آشتیانی، مشهد: چاپخانه دانشگاه مشهد.
_____________. (1362) رسائل فلسفی. رساله المسائل القدسیه علیق و تصحیح و مقدمه: سید جلالالدین آشتیانی، چاپ دوّم، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات حوزه علمیه.
_____________. (1361)، العرشیة .تحقیق غلامحسین آهنی، تهران: مولی.
_____________. (1363 الف)، المشاعر.ترجمه بدیع الملک میرزا عمادالدولة و ترجمه و مقدمه و تعلیقات فرانسوی هنری کربین، تهران: کتابخانه طهوری، چاپ دوّم.
_____________. (1363ب). مفاتیح الغیب. تعلیقات مولی علی النوری، مصحح و مقدمه: محمد خواجوی. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
_____________. (1377)، رساله حدوث عالم، ترجمه محمد خواجوی، تهران: مولی.
فاضلی، سیداحمد. (1399).«چیستی و مبادی عملی در فلسفه عمل صدرالمتألهین». تاملات اخلاقی،ش2 :127-109.
کربن، هانری. (1369). فلسفه ایرانی، فلسفه تطبیقی، ترجمه جواد طباطبایی، تهران: انتشارات توس.
________. (1370). تاریخ فلسفه اسلامی، ج2، ترجمه جواد طباطبایی، تهران: انتشارات کویر.
سید مهدی میرهادی. (1397). «فلسفه عمل در حکمت متعالیه». حکمت معاصر، ش26،صص29-44.
نصر، سید حسین، لیمن، الیور. (1383). تاریخ فلسفۀ اسلامی، ترجمۀ جمعی از استادان فلسفه، تهران: حکمت.
Nasr, Seyyed Hossein. (2006). Islamic Philosophy from Its Origin to the Present .University of New York Press.